Glöm inte bort att experimentera

Så här lagom till semestern vill jag uppmana läsare som själva fotograferar att experimentera litet. I förra bloggen skrev jag om långa och dyra teleobjektiv, även om en del mindre dyra - för den som vill börja plåta fåglar. Men den här bilden är tagen med en vanlig normalzoom, en sån som alla har. Längre slutartid ger rörelseoskärpan. Bilden platsar definitivt i den bok jag arbetar på om "De vita fåglarna" (en bok om måsar, trutar och tärnor, tänkt utgivning 2009 eller 2010).


Vitfåglar - eller "de vita örnarna efter Waxholmsbåten", som Stig Grybe kallade dem i en gammal känd sketch. Canon EOS 1 D Mark III, 24-70/2,8 (vid 70 mm-läget). ISO 100. 1/30 s., bländare 18. Här har jag ställt in slutartiden, sedan har automatiken fått välja bländare. Bilden är även med både på utställningen i Falkenberg och på Scottish Sea Bird Center, utkörd på canvas 1,7 meter.

Kommentarer
Postat av: Talley31Jami

Have a website and do not understand what can manual directory submissions stand for? Hence you should look at the manual directory submission service.

2012-01-26 @ 09:31:43
URL: http://www.4submission.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0