Inte bara fåglar - på väg till ungerska pustan

Medan jag packar bilen för resan ner till Hortobagy på ungerska pustan skickar jag över några andra bilder från Costa Rica, som inte är vare sig fåglar eller andra reptiler (fåglar är ju egentligen befjädrade dinosaurier). "Framlkallade" några rawfiler i morse.


"Ögat" sitter på vingen, till höger. Med bara något stegs nedbländning blir skärpedjupet kort.

Blommor och visserigen inte bin, men en av de vackrare fjärilar jag vet - jag har plåtat den i Kalifornien en gång. Blomman (fråga mig inte vad den heter, har ingen uppslagsbok) fotograferade jag under en kvart med lång slutartid.

Nu dröjer det någon vecka innan jag kan leverera nya bilder till bloggen. Sist jag var nere på pustan hade jag inte tillgång till bredband, och tror inte jag får tag i något nu heller. Efter Hortobagy so ligger i nordöstra delen av Ungern reser jag ner till Pustaszer intill gränsern till Serbien, till Bence för några dagar i hans gömslen och några morgnar i ett av nationalparkens fågelskådargömslen - jag har tagit några bilder till tidigare böcker från det senare gömslet. 

Ungern har fortfarande det småskaliga jordbruket kvar, och därför trivs blåkråkorna på fälten invid Bences hus, som f.ö. ligger precis där nationalparken börjat.





En lång slutartid och panorering för blombilderna.

Kommentarer
Postat av: Antje

What a lovely image of that butterfly! You always get these out of the ordinary compositions, I really really like that!

2009-05-04 @ 14:14:12
URL: http://fourfeetandmore.blogspot.com/
Postat av: Antje

What a lovely image of that butterfly! You always get these out of the ordinary compositions, I really really like that!

2009-05-04 @ 14:16:39
URL: http://fourfeetandmore.blogspot.com/
Postat av: Rasmus

Fantastiska bilder som vanligt!

2009-05-04 @ 20:22:13
Postat av: Magnus Thornberg

Fantastiskt fin fjärilsbild! Jag är själv insnöad på djur och fåglar men visst är macro kul! Det fungerar riktigt bra med teleobjektiv också! Man får helt enkelt ta sig ur tunneln och se annat än fåglar:)



/Mvh

Magnus

2009-05-05 @ 14:35:13
Postat av: Sandra Tysk

Riktigt häftig bild på fjärilen, ser verkligen ut som ett uggleöga som tittar på en! Är absolut en av de mest originella och fascinerande fjärilsbilder jag sett!



Mvh

Sandra

2009-05-18 @ 18:04:02
URL: http://sandratysk.wordpress.com
Postat av: Alexandra

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-08 @ 13:14:58
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0